Bozdoğan: Nebim V3 İYS Entegrasyonu ile Tüm İletişim İzinlerimizi Artık Tek Kanaldan Yönetebiliyoruz
Tüm taksitli perakende satış süreçlerini Nebim V3 ERP ile yöneten Bozdoğan Ev Yaşam Gereçleri, Nebim V3 ile yeni projeler geliştirmeye devam ediyor. Bozdoğan Yazılım Geliştirme Sorumlusu Cengiz Tiryaki Nebim V3 KVKK ve ETK İzinlerinin Yönetimi ve İYS ile Entegrasyonu projesi ile ilgili görüşlerini paylaştı.
Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?“
1989 yılında Yahya Bozdoğan tarafından kurulmuş olan şirketimiz, Gaziantep’te tek mağaza ile perakende sektöründe faaliyetlerine başladı. Şu anda 200 personelimiz 26.000 adetlik ürün gamımızla müşterilerimize taksitli alışveriş imkanı sunan 12 şubeli anonim bir şirketiz.”
Nebim V3 KVKK ve ETK İzinlerinin Yönetimi ve İYS ile Entegrasyon ile süreci nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir misiniz?
“İlk olarak İYS tarafında sözleşme ve üyeliklerle geçen bir sürecimiz oldu.SMS paketi aldık. Sonrasında Nebim’in iş ortağı Mobildev ile Nebim V3 ERP ve İYS entegrasyonu sürecimiz devreye girdi. Bu süreçte iş geliştirme kısmında şirket yöneticilerimiz Ahmet Cihan Bozdoğan ve Selçuk Burhan Bozdoğan bize ivme kattı. Bu entegrasyonda birtakım sorunlarla karşılaştık. Bu sorunların temel nedeni de aslında İYS’nin henüz yeni bir sistem olmasıydı. Haliyle hem ERP hem de Mobildev tarafında sürekli değişiklikler gerçekleşiyordu. Bu süreçte bizim için en kritik husus İYS devir datasının hazırlanması ve İYS’ye gönderilmesiydi. Bu süreçte müşteri iletişim bilgilerini hazırlayıp İYS’ ye aktarımını yapmak bizim için en kritik husustu. Devir datasının yani mevcut iletişim onaylarının İYS devir datasının hazırlanarak İYS’ye gönderilmesi için datamızı hazır hale getirdik. Sonrasında aynı gün içierisinde verilerimizi İYS’ye gönderilmesini başardık. İlk olarak proje tarafında KVKK ve İYS izinlerini fiili kullanıma aldık. SMS paketlerimizi aldık sonrasında Mobildev ile entegrasyon süreçlerimiz oldu. Şu anda İYS’de SMS doğrulaması ve kişisel veri saklama onayı alınan müşteri bilgilerinin İYS’ye aktarımı veya kendisine kampanya içerik bilgisinin SMS olarak gönderilmesini istemeyen müşterilerin bilgilerinin İYS’den ERP’ye aktarılması konusunda kontrollerimizi sürekli yapıyoruz. Bu konuda herhangi bir problemle şu ana kadar karşılaşmadık.”
Uygulamayı fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi payalaşır mısınız?
“En kritik noktalardan ilki veritabanında kayıtlı olan mevcut iletişim numaralarının hazır hale getirilmesi ve Mobildev’ e gönderilmesi hususuydu. Sonrasında ERP tarafında caseler ve gelen hotfixlerle yönetmeliğe göre yapılan düzeltmeleri programımıza ekledik. Önerim proje kapsamında proje ekibi ile testleri sıkı bir şekilde yapmanız. Proje tarafında işi sıkı tutmak o projeyi canlıya aldığınızda, müşterilere dağıtıldığında, son kullanıcıya ulaştığında krizlerin bir tık daha öne geçmesini sağlar.”
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
“Kampanya, kişisel veri saklama, müşteri doğrulama SMS’lerini artık tek modülden yönetebiliyoruz. Verilerin IYS’ ye aktarımının otomatik olarak gerçekleşmesi oldukça önemli. Bu konuda Nebim çok başarılı diyebilirim. Islak imza kullanmıyorsunuz tamamen sistem otomatik olarak verilerinizi önce entegratör firmanıza, oradan da İYS’ye pas edebiliyor. Bu veri alışverişi aslında tek yönlü de değil. İki taraflı. Yani İYS tarafında kendisine kampanya içerikli SMS gönderilmesini istemeyen müşteri de İYS tarafından tekrar Nebim’e düşüyor.
Demo Talebi
Nebim yazılımları hakkında daha fazla bilgi almak için demo talebinde bulunun.
Demo Talebinde Bulunun