Tarık Ediz: Nebim V3 Mağaza İçi Uygulamalarla İş Süreçlerimizi Hızlandırdık ve Müşteri Memnuniyetini Artırdık
1990 yılından bu yana gece kıyafetleri sektöründe öncü firmalardan olan Tarık Ediz tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor. Tarık Ediz Bilgi Teknolojileri Müdürü Serhat Uzun son dönemde Nebim ile hayata geçirdikleri Nebim V3 Guided Sales ve Nebim V3 Mağaza Mobil Arka Ofis Uygulamaları projeleriyle ilgili deneyimlerini paylaştı.
Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?
Tarık Ediz 1990 yılında kurulmuş olup gece kıyafeti sektörünün öncü firmalarından biri konumundadır. 115 ülke, 5 kıta ve 800 mağazada ürünleri satışa sunulmaktadır. Amerika’da iki, İspanya’da bir ve Türkiye’de bir mağazamız bulunmaktadır. Önümüzdeki beş yıl içerisinde de mağazalaşmaya devam edeceğiz.
Nebim V3 Guided Sales ve Nebim V3 YN ÖKC Entegrasyonu projelerini canlı kullanıma alırken neler yaşadınız, bizimle paylaşır mısınız?
İstinye Park’ta büyük bir konsept mağaza açtık. Burada müşterilerimizi ev konforunda ağırlamak ve onları mümkün olduğunca rahat ettirmek önceliğimizdi. Mağazada ortalama servis süremiz müşteri başına bir buçuk iki saat sürdüğünden, müşterilerimizin rahatça vakit geçirebileceği alanlar yarattık. Ödemeyi de müşterilerimizi kasaya gelmeden oturdukları yerden alabileceğimiz konforlu ve müşteri memnuniyetini devam ettirebileceğimiz bir sistem ile gerçekleştirmek istedik. Bu noktada da Nebim V3 Guided Sales ile ilerledik. Böylelikle kolaylıkla müşterilerimizin oturdukları yerden ödemelerini alabiliyoruz. Guided Sales’in hem IOS hem de Android uygulamaları vardı. Biz IOS uygulamasını tercih ettik. Hugin’den de bilgi fişimizi çıkartarak e-Arşiv fatura kesiyoruz.
Ayrıca Nebim V3 Guided Sales ile ürünlerin hem envanterini kontrol edebiliyoruz hem de beden ve renk kontrolü yapabiliyoruz. Müşterilerin tüm kayıtlarını bu uygulamadan görebiliyoruz.
Nebim V3 Mağaza Mobil Arka Ofis Uygulaması ile süreci nasıl yönetiyorsunuz? İşleyiş hakkında bize bilgi verebilir misiniz?
Guided Sales’in yanı sıra arka ofis uygulamaları da mağaza için ürün yönetimini kolaylaştırıyor. Nebim’in yapmış olduğu Android bir uygulama bu aslında ve bizim işimizi gerçekten kolaylaştırıyor. İstediğimiz donanımı kullanıyoruz ve tüm cihazlarla da çalışabiliyor. Burada mobil yazıcı ile etiket basma sistemini kullanıyoruz. Mağaza tarafındaki satış temsilcileri indirimli olan tüm etiketleri mağazada değiştirebiliyor ve gelen ürünlerin de etiketlerini buradan basabiliyorlar. Biz bu uygulama ile ürün kabul ve ürün çıkışını yaparak işlemleri hızlı ve dijital olarak yönetebiliyoruz.
Bu iki projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi paylaşabilir misiniz?
Tarık Ediz olarak Nebim V3 Guided Sales ve Nebim V3 Mağaza Mobil Arka Ofis projemizi hayata geçirirken öncelikle mağazacılıkta ihtiyacımız olacak tüm operasyonları gözden geçirdik. Nebim proje ekibi ile paylaşıp kısa ve orta vadede gereksinimlerimizi tespit ettikten sonra Nebim ile gereksinimlere uygun modülleri hızlıca devreye aldık. Tüm testlerimizi ve kritiklerimizi önceden yaparak açılışımızda sorun yaşamadan tüm uygulamaları devreye aldık.
Bu uygulamaların sağladığı faydalardan kısaca bahsedebilir misiniz?
Nebim V3 Guided Sales uygulamasında, satış temsilcilerinin ürünleri okutarak ürünlerin renk ve beden bazında envanterlerini sorgulamalarını sağladık. Bu uygulama ile satış temsilcileri doğru ve hızlı CRM kaydı almaktadır. Müşterilerimiz tekrar mağazaya geldiğinde, geçmişte yaptıkları alışverişleri de görmelerini sağladık. Müşterilerin ödemelerini kasaya gitmeden yapmalarını sağladık.
Mağaza Mobil Arka Ofis uygulamasıyla ise mağazadaki işlemlerin daha hızlı yapılmasını sağladık. Reyonlarda ürün barkodlarını okutarak fiyat etiketi basılmasını sağladık. Düşen ya da kopan etiketleri de mobil yazıcıdan yeni etiket basarak çıkartıyoruz. Ürün kabul ve ürün transferlerini hızlı bir şekilde yapmayı başardık.
Demo Talebi
Nebim yazılımları hakkında daha fazla bilgi almak için demo talebinde bulunun.
Demo Talebinde Bulunun